IEMT

IEMT

Wat is IEMT?

IEMT staat voor Integral Eye Movement Therapy. Een methode bij uitstek om binnen korte tijd de emotie op een trauma, angst of fobie te verminderen of zelfs helemaal weg te nemen.

IEMT geeft inzicht in hoe je geleerd hebt om je op een bepaalde manier te voelen over een gebeurtenis in het verleden en pakt het probleem direct aan.

 

Hoe werkt IEMT?

Bij een sessie IEMT wordt door middel van het bewegen van de ogen van de cliënt een nieuwe verbinding in de hersenen aangemaakt en op deze manier de emoties, die passen bij angst, fobie of de ongewenste emoties bij bepaalde situaties, te verminderen of te laten verdwijnen.

IEMT biedt in veel gevallen een goed resultaat bij traumatische beelden die angst of andere nare gevoelens oproepen. IEMT kan ook ingezet worden bij terugkomende negatieve gevoelens (depressie, lusteloosheid of mentale vermoeidheid). Belemmerende gevoelens kunnen met IEMT omgezet worden in gevoelens die je prettiger laten voelen.

 

Wat kun je van IEMT verwachten

Door IEMT vindt er een intense verandering plaats op diep niveau, die een enorm positief effect heeft over hoe jij in het leven staat met jezelf en je omgeving. 

IEMT heeft bewezen zeer krachtig te zijn bij de behandeling van Post Traumatisch Stress Syndroom (PTSS), waarbij het trauma niet opnieuw beleeft hoeft te worden.

Met IEMT:

Kunnen negatieve emoties heel snel verminderen;

Kan een transformatie gecreëerd worden met betrekking tot de persoon die je denkt te zijn;

Kan een positieve verandering gerealiseerd worden in de manier waarop je in relatie staat tot jezelf en jouw omgeving;

Wordt PTSS behandeld zonder dat je het trauma opnieuw hoeft te beleven

Kunnen depressies en angst aangepakt worden;

Laat je een verandering ervaren door je goed in je lichaam te zetten zodat je meer controle krijgt over je eigen staat van zijn.

 

Verschil tussen EMDR en IEMT

Bij IEMT praten wij niet of nauwelijks over “het probleem” en dat is voor de cliënt wel zo prettig. Het enige wat de cliënt hoeft te doen, is blijven denken aan het beeld wat hem / haar een naar gevoel geeft. Na afloop hebben de beelden hun emotionele impact verloren en verdwijnen ze naar de achtergrond.

EMDR zal u bekender in de ooren klinken dan IEMT en als u bovenstaande gelezen heeft lijkt dat misschien veel op EMDR maar er zijn een aantal belangrijke verschillen.

EMDR

  • Is een applicatie voor het oplossen van PTSS en trauma’s.
  • Traumatisch beeldmateriaal staat centraal. De klant wordt aangemoedigd om het trauma te “observeren”.
  • Het trauma wordt aangewakkerd om de emotie op te wekken.
  • Maakt gebruik van oogbewegingen, tikken en afwisselende geluiden.
  • Schokkende ervaringen worden verminderd of ‘verwijderd’ uit het systeem.

IEMT

  • Heeft toepassingen in het oplossen van angstgerelateerde klachten en onverklaarbare emoties. Helpt om nare gevoelens om te zetten in een beter gevoel.
  • Traumatisch beeldmateriaal is niet nodig.(herbeleven)
  • Er wordt niet of nauwelijks gesproken over het probleem.
  • Maakt gebruik van oogbewegingen als mechanisme voor verandering
  • Focust op het creëren van kinesthetische veranderingen en veranderingen in het ‘self-concept’.

IEMT is erg geschikt voor:

– Stressreductie
– Preventie en behandeling van burn-out
– A
ngst
– Depressie
– Emotionele problemen
– Traumabehandeling
– PTSS (ook voor complexe meervoudige –        traumatische problematiek)
– Beter in je vel zitten

Maak nu online een afspraak!

of bel me terug voor meer informatie

Afspraak maken

Bel me terug

3 + 1 =

Privacy

2 + 6 =